fredag 1 februari 2013

Fullt upp idag!

Det är inte ofta man har TRE bokade grejer som man lyckas genomföra på en och samma dag, haha!

Mitt på dagen gick jag en liten kissrunda med grannhundarna, sedan hem för att ta emot besök. FINT besök! Kompis från klubben och hennes lilla son som är bara någon vecka yngre än Alexander. Dessutom hennes malle som faktiskt var en väldigt trevlig hund, jag blev inte biten en enda gång. :-D Vi gick en promenad, barnvagnsmaffian, och när vi kom hem så fikade vi. Hennes son är riktigt söt och hur mycket hår som helst, värsta blonda kalufsen. Hoppas Frans och Sander blir klubbpolare, hehe.

Men, min bästa vän har svikit mig idag. Inte hunden, han har varit duktig, utan min bästa vän bärsjalen. Det började igår kväll med att Alexander ville styra in huvudet åt fel håll, alltså nedåt. Det blir ju som dåligt när han gör så eftersom det liksom blir aningen svårt att andas för honom, så jag var inte överförtjust och han var också rätt sur för jag försökte såklart vrida om skallen på honom. Men eftersom han ju är Sveriges envisaste unge så var det inte helt lätt att få honom att slappna av, men då var han såklart hur nöjd som helst. Idag gjorde han om samma bravad men grät så hjärtskärande under tiden att jag inte klarade av att envisas så länge. Jag blir skitledsen om han inte ska kunna sitta i bärsjalen nu, så jag ska vänta med att sätta dit honom tills han är HELT nöjd, jätteglad och helt tillfreds och se om det blir samma sak då.

Nå, han fick hänga över axeln istället och då somnade han, och när han vaknade och var lite gnällig igen så lade vi oss i sängen, då blev han faktiskt nöjd. Det är så vansinnigt mysigt att ligga tätt intill under täcket, hela hjärtat känns som att det växer så att det inte får plats.

På kvällen åkte jag upp på Nydala och åkte 4-km slingan igen. Jag tyckte inte att han jobbade så bra från början, men han tog sig faktiskt. Jag jobbade också, så mot slutet ramlade jag ihop och orkade knappt resa mig igen, så sista kilometern eller så fick han i princip göra allt jobb själv istället. Dumt att det blev så, jag måste lära mig hur mycket jag ska hushålla med mina krafter också. I vilket fall som helst så slog vi klart rekord på sträckan med mina skidor - 15,08 minuter. Hurra hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar