måndag 21 januari 2013

Jag sket i mitt mål med Krux.

Jag är så fullt och fast övertygad om att vi klarar tre varv under pace 3,50 ganska lätt, så det kändes bara tradigt att försöka. För några dagar sedan lånade husse hunden och skidade iväg på 5km-slingan, och råkade köra 7,5 km och det gick då bra, så jag vågade mig också ut på 5km-slingan igår.

Jag hade helt kallt planerat att jag INTE skulle ta extraslingorna och förhoppningsvis åka runt 4,5 km istället, om jag hittade runt vill säga. Det HÖLL på att gå åt skogen, jag svängde fel på ett ställe men det var så lite folk så jag chansade och vände den lilla biten, och som tur var mötte jag ingen när jag körde åt fel håll. 4,3 km blev det, med en helt horribelt dålig tid på 16,31 minuter, pace 3,51. Bättre kan vi! För att skylla ifrån mig så gick det ju inte supersnabbt med den där lilla extrasvängen, med att stå och läsa på skylten och vända och köra långsamt på vägen tillbaka. Dessutom kunde jag knappt skata för det var så dåligt underlag, de hade kört upp ett extra klassiskt spår så det fanns pyttelite plats att skata på.

Nu kör jag lite bara för att öka på kondisen på mig och hunden, och för att jag ska kunna få lite bättre teknik också förhoppningsvis. Jag ska försöka ta mig ut på umåkerspåret så kan jag flaxa omkring där istället för på Nydala hela tiden. Förhoppningsvis är vi nere på runt 15 minuter nästa gång jag kör 4km på nydala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar