söndag 19 augusti 2012

Motionera mera!

Jag är med i en grupp på facebook, där man peppar varandra till att träna och motionera. Jättebra tyckte jag till en början, tills jag blev lite sådär lagom nertryckt för att jag inte är så vältränad, och sedan blev jag ju gravid och började må illa och få ont och har därför inte riktigt velat engagera mig igen, eftersom det kändes som att det bara var för de som var sådär superduktiga. Dessutom krävde alla utmaningar att man hade runkeeper, och jag är ju inte så sugen på att skaffa en dyr telefon som jag bara skulle använda till det, direkt. *s*

Men, så kom helt plötsligt en bättre utmaning till mig: en nybörjarutmaning, för de som inte är med i någon annan utmaning. Minst 45 minuter motion per dag, minst 6 dagar i veckan. Jag fick lite dispens och behövde inte motionera så att jag svettades och kunde dela upp mina pass istället för att göra 45 minuter i sträck, vilket var himla bra, eftersom mitt problem inte riktigt är flåset utan ontet.

Jäklar faktiskt, vad man blir motiverad av en utmaning!! Det känns jättebra, faktiskt. Jag har ju dessutom insett att jag kanske bör variera promenaderna lite, och tänkt fixa en baddräkt och köpa ett månadskort på simhallen. Idag gick jag först ett snabbt varv (riktigt snabbt, faktiskt, för att vara jag) i spåret bakom huset, och sedan gick jag dessutom en kvällspromenad med lite mer normalt tempo på 25 minuter. Igår gick jag en kvällspromenad på 51 minuter, fast det gick nog hemskt långsamt och sista 10 minuterna eller så hade jag faktiskt tårar i ögonen, så jobbigt kändes det. Men skönt efteråt, precis som med all motion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar