torsdag 9 augusti 2012

Jag fick inte fika igår, men jag fick ju följa med när bilen skulle besiktas idag.

Jag har så jävla roligt liv. Istället för fika gick jag ut på baksidan och tränade lite lydnad, jag hann konstatera att Krux inte har glömt metall-träningen och att det var svårt att låta bli konen. Han ville trampa på konen, när jag inte belönade det tyckte han att det var en bra idé att apportera konen... Trots väl synlig target så var liksom konen hemskt skojjig att pyssla med av någon anledning, jag var tvungen att lägga target ganska långt från konen för att jag skulle få honom att låta bli den. Sedan ringde syster, och eftersom hon var så himla rolig att prata med så gav jag till slut upp hoppet att kunna träna vidare, packade ihop och gick in.

Hämtade ut paketet från SBK-shopen idag, jag beställde hem lite extra små apporter eftersom vi enligt reglerna ska kunna tillhandahålla dem. Jag tvivlar på att de blir särskilt välanvända, men regler är regler, I guess. SÅ jävla GULLIGA de var!!! Jag dog lite. Det var som att titta på små, små bäbiskängor.
Jag försökte rota fram min lilla metall, så kunde jag ta en bild med ALLA apporter, men den ligger nog ute i bilen eller i förrådet. Men, på denna bild alltså: vanlig stor. vanlig liten. den pyttelilla. en vittringspinne (notera att den alltså är KLART bredare än den pyttelilla!). Den pyttelilla metallen och så sist en stor metall. 



Jag är så dö-sugen på att titta på små bebiskläder också. Jag kan liksom inte fatta att det är så himla länge kvar, jag vill ha bebis NU! På en gång!

Klippte Kyuss igår. Det ser ut som att nån har råkat köra över honom med en gräsklippare. Krux ser om möjligt än värre ut, jag har liksom karvat lite på honom med saxen när han ligger bredvid mig i soffan, så det ser ut som att han har skabb. Ena örat klippt, lite fanor här och där, svansen, en tass och så vidare. Jag har helt enkelt karvat lite när jag har kommit åt, bara.


2 kommentarer:

  1. Jag har såna! Använde dem flitigt när jag tränade den galna cockerspanieln som jag hade. Och de är toppen att ha när man vill träna valpar. Sådeså!

    SvaraRadera
  2. Jag tror dig - men jag tror dig inte att de skulle vara bättre, helt ärligt. Eller jo, jag tror att de är bättre om man vill provocera fram dåligt hållande bara för att träna specifikt på det. Tror också att särskilt metall-varianten är värdelösa när man tränar tempo i gripande eftersom en så stor hund som cocker får svårt att hitta rätt och liksom måste vara lite mer noggrann när de griper. "Hade" Har du inte kvar cockern? :-O

    SvaraRadera