tisdag 7 augusti 2012

Frisk som en nötkärna! :-D

Idag var det dags för samtal med barnmorskan. Jag var ju rejält orolig, dumma mamma som gör mig skraj i onödan, för inte var det nåt fel på mig, inte! Jag hade perfekt blodtryck, perfekt glukos (helt sjukt med tanke på hur mycket godis jag har ätit...), superbra järnvärde, inget protein i urinen, och inget annat såg konstigt ut heller.

Bebis var vaken när hon skulle kolla hjärtljuden, vilket jag ju inte var så förvånad över, jag hade varit jätteförvånad om han sov för det verkar han inte göra så hjärtljuden låg på 150 i genomsnitt. Jag hade gått upp lite i vikt nu, men fortfarande har jag gått upp mindre än normalt så det var ju trevligt, och när hon mätte magen så var jag inte heller superförvånad över att den var rätt stor. "Ja, du ser ju - det här fältet, det är extremstort, du ligger precis under det. Helt normalt och det kan plana ut senare." Jo, tjena, jag är helt övertygad om att jag kommer bli som en elefant, tror inte ALLS att min mag-kurva kommer att plana ut och bli normalstor. :-D

Ikväll fick jag lift till Röbäckskogen för jaktträning med Kruxet. Vi lade ut lite linjetag och gick sedan och kastade markeringar - Krux fick två dubbelmarkeringar, skoj för det har vi knappt provat förut. Det gick bara fint, första spikade han hur snyggt som helst och den andra fick han lite problem på första markeringen eftersom den hamnade på nästan, men inte riktigt, samma ställe som första gången så han sprang förbi och letade på det gamla stället innan han till slut hittade. Snyggt arbete dock, han drog inte iväg och letade någon annanstans utan utökade sakta området tills han hittade. Det gjorde dock att han glömde bort den andra markeringen så jag fick påminna honom genom att vrida mig lite, då gick det bra.

Linjetagen gick sådär. Han ville gärna vika av när det blev terrängbyte och jag fick bråka och styra lite med honom för att han skulle hitta rätt. Ena linjetaget förstår jag inte ens riktigt varför det var så svårt, jag funtar lite på om hans träningsovana lilla hjärna hade lagt av lite. Visst, det var inte plättlätt, men jag trodde inte att det skulle vara SÅ svårt faktiskt. På't igen!

Nu har jag så jäkla ont i ryggen, fy tusan så ledsen jag blir. En 40 minuters promenad, lite jaktträning där mesta ryggontet säkert kom av att jag bar dummysarna typ 20 meter ut i skogen och en tur på cykel in till stan för att äta, det var tydligen för mycket. :-(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar