måndag 17 januari 2011

Umeå Universitet

är tamefan ett jävla bra universitet!!! Jag är trött och har en avtagande huvudvärk (tack vare magnecyl koffein) men är SÅ nöjd! Det känns jätteskönt att äntligen komma igång här uppe, jag har hamnat i en grupp med flera som verkar jättetrevliga (bla. en tjej som jag känner sedan förut), och informationen och organisationen är hittills så bra att jag känner mig helt gråtfärdig av lättnad.

Dessutom visade det sig att pollys konstiga blodflytningar som hon fick igår, ett par månader efter förra avslutade löpet bara, INTE är en fruktad PYO utan "bara" ett konstigt löp som kommer väldigt tidigt efter det förra. Jag kunde ju inte missa första dagen i skolan, så tyvärr kunde jag inte åka själv till vetten men det kändes som att OM det är en PYO, vilket jag inte trodde men ändå var orolig för, så brådskar det. Så Pierre ställde upp och åkte med henne till vetten på Röbäck, där jag fick en akuttid i morse.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att det verkar bra! Jag trivdes utmärkt men jag gick ju ut 1998 så det är ju ett tag sen, det kan ju ändrats sen dess...

    Skönt att Polly inte hade PYO!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar UmU!
    Vi har faktiskt hyrt lokalen på lördag, jag och Ellen och ett par till. Dessvärre började Mossa löpa idag, så jag måste kolla vad som gäller för lokalen +träningsvänner.
    Hänger gärna på dig någon gång, men jag tror att det kan bli lite väl mycket störning på fredagkvällarna och på öppen träning, iaf till en början.

    SvaraRadera
  3. Erica: tack!!
    Johanna: Löptikar får vara i lokalen (förutom när de höglöper) bara det är ok för de man tränar med, och man har tikskydd.

    SvaraRadera