fredag 21 januari 2011

Redovisningen gick faktiskt bra!

Och de andra hade också bra och roliga gruppredovisningar. Det enda som var synd är att jag kom precis innan lektionen startade så jag hann inte få en plats nära eluttagen= kunde inte anteckna något. :-/

Mitt på dagen åkte jag upp till Nydalasjön och lämnade över Krux till en bekant som ville låna honom och dra med skidor. Han drog bra, men resten gick sådär, kan man väl säga... De lyckades inte hålla isär de två hanarna de hade, så de hade börjat mopsa sig och säga fula saker åt varandra, och till slut börjat brottas och munhuggas. Krux har ett litet sår i örat, jag hoppas att inte den andra hunden har några sår också. Tur båda hundarna är rätt beskedliga egentligen, för de fick liksom bara fortsätta munhuggas ett bra tag så det hade ju kunnat bli rätt rejäla skador om de hade blivit arga på riktigt och inte bara skulle mäta krafter.

Själv gick jag en sväng till elljusspåren vid Nydala och hittade igen hundspåret... Så nu är jag, mot bättre vetande, lite sugen på att försöka få tillgång till att låna skidor av nån och prova ställa mig på skidor bakom Krux. Jag kan inte åka skidor, så projektet kan bli en stor katastrof om jag lyckas ro det i land.

Lite lydnadsträning i inomhuslokalen hann vi med också. Körde bla. vittringen, och det gick sådär. Jag glömde att han inte ska få se när jag lägger ut fel-pinnarna, och av 6 försök gjorde han ett fel, två försök där han lyfte en pinne och sedan bytte till rätt och så tre som var helt rätt. Jag är mycket tveksam till den stora andelen försök där han inte gör rätt, men jag måste prova en till gång för att utvärdera känner jag. Jag vill inte utvärdera bara 6 försök, där jag dessutom inte har gjort rätt från början.

Nu diska, laga mat och skriva om makt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar