torsdag 20 januari 2011

Kul dag.

Trist föreläsning på morgonen, och ett grupparbete efter det med redovisning imorgon som jag överhuvudtaget inte fattar. Vi har nån idé som jag inte tycker håller ihop alls - övningarna skulle vara typiska för tre olika lärandeteorier, och jag har ingen ANING vilken övning som tillhör vilken teori, för de är inte typiska för teorierna. Tycker jag, då. Så jag måste försöka leta något slags bevis för att min övning har nån slags överensstämmelse med just den sociokulturella teorin.

Väl hemma dör datorn. Vi gick på ICA, när vi kom upp igen (vi var borta lite längre än jag hade velat vara, ungefär en kvart...) så tjöt skithunden för fulla muggar. Sedan upptäckte jag att datorn var död, och vi fick inte igång den. Jag blev helt deppad och dog i sängen, och Pierre ringde runt och försökte FIXA saken istället för att bara gå och gömma sig. Batteriet har börjat strula med datorn, förut har det sagt att det måste bytas och den har sagt "Du har problem med batteriet. Det kan göra att datorn plötsligt stängs av."
Nu var den bara död. Och jag tänkte senast IDAG att "undrar om jag inte ska spara alla mina dokument, tänk om datorn plötsligt stängs av för det där jäkla batteriet, och så går det inte att få igång den?" Men att TÄNKA att man ska spara dokumenten, gör inte att de automatiskt finns på USB-minnet helt plötsligt, man måste GÖRA det också.

Sedan får man donera massor med pengar till vetten för andra gången den här månaden. Det känns sådär att betala 3 500:- till veterinären på en och samma månad faktiskt, utan att hundarna ens är sjuka. Och mer blir det, för jag måste ta ut medicin också. Helt plötsligt gick det inte att få ett papper med mer än ett uttag, då var de tvungen att skicka det hem till mig och det skulle kosta 36:- ??

Sedan inser jag att Fodax, som jag hade planer att köpa foder av, inte har nån vanlig återförsäljare i Umeå (dvs djuraffär) utan att det är nån privat snubbe på Carlshem som man måste strula med att få tag på och boka tid med och trassla. Jag har på nåder fått löfte om att ha en liten, liten bit i frysen till hundmat - jag gissar att jag måste köpa foder en gång i veckan ungefär. Det känns INTE kul att hålla på och strula varje gång då. Klass var helt enkelt svindyrt... 495:- i månaden för fodax, och 690:- för Klass, som jag har fått för mig är av en lite sämre kvalité också. Jag hade hoppats att de skulle sälja Fodax på djuraffär, för det har jag hört så mycket bra saker om!
Dessutom är det fullständigt idiotiskt att sitta och göra sånt, och att skriva här, när jag egentligen borde söka information om sociokulturell teori till det där jäkla gruppredovisningen imorgon som inte ALLS känns bra.

Men datorn har börjat leva igen - fortfarande med varningstexten om det trasiga batteriet, men ÄNDÅ!! Och jajjemen, jag har sparat dokumenten nu. ;-)

2 kommentarer:

  1. Ungefär lika kul på Berghem som i stöcksjö då? Här hade vi läckage utifrån i badrummet imorse. H flög på E för att det gick en hund utanför bilen (tack och lov utan skador) - Isak är på grinhumör och har överskottsenergi för 100 personer. Bara kul hela dagen!

    SvaraRadera
  2. ja, och så har ni varit sjuka väl? som grädde på moset, pricken över i, droppen som fick bägaren att rinna över... välj valfritt alternativ? :-/

    SvaraRadera