fredag 28 januari 2011

(o)lydnadsträning inomhus

En timma är jäkligt kort tid att träna! Ändå hann jag med lite fritt följ (så duktig han har blivit på stegförflyttningar åt höger!) som gick som vanligt, dvs. bra. Tre inkallningar - en rak, en med ett bra ställande och så försökte jag mig på en hel, som gick sådär eftersom han höll på att tjuva bakåt från ställandet, men ändå bra tempo när jag kallade in andra sträckan. Läggande under gång, inga problem, hoppet, inga problem med undantag för att han har lite slarviga ingångar. Apportering, snyggt, fjärren skitbra.
Rutan körde jag fem gånger och INGEN gång stannade han för tidigt!! Inte på längre sträckor eller när han inte var superspeedad heller. En gång av de där fem fick han hjärnsläpp och drog åt helt fel håll, men ärligt - jag är SJUKT nöjd med hur rutan såg ut idag!!!
Vittringen gick också superbra, fem försök, rätt pinne in alla gånger och bara en gång plockade han lite i en annan pinne. Nu var jag lite mer noggrann med att lägga ut de andra pinnarna när han inte tittade på, tror det är en bra grej. En gång fick han leta rätt länge efter rätt pinne och plockade ändå inte i någon fel-pinne - DÅ var jag jäkligt stolt!

Men självklart kan man inte få vara glad, så istället kan han inte låta bli att kliva upp och försöka flörta med löptiksluktande Indra som låg bredvid. Jag är himla glad att jag fegade ur och hade honom fastknuten så att han inte tog sig fram - jag misstänkte att det skulle bli rätt svårt för honom att ligga bredvid snyggaste bruden i stan... Jag blev faktiskt rätt sur på honom. Han låg bra andra gången, låg tom. kvar trots att AL sa "varsågod" vilket ju gör att han drar som en avlöning fram till belöningen om det är jag som säger det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar