torsdag 27 september 2012

Ni som inte orkar höra ett evigt klagande kan strunta i att läsa här.

Idag har jag tyckt så jävla synd om mig själv, och varit väldigt ledsen. Dels för att jag hux flux fick dubbelt så mycket att plugga, eftersom en gammal kurs som jag trodde var klar INTE var klar, och det var liksom ingen liten uppgift som saknades heller. Jag skäms så jävla mycket, för det hela beror ju bara och enbart på att jag är stenkorkad - jag hade ju kunnat KOLLA lite tidigare! Det är alltså inte det minsta synd om mig för det här, MEN jag är ändå ledsen.

Dessutom har jag ju kvar rest på min VFU (praktik) från förra terminen. Jag mådde fruktansvärt illa 24 timmar om dygnet och kämpade allt jag bara kunde för att ta mig dit och göra det bästa jag kunde, men vissa dagar tog jag mig inte upp ur sängen helt enkelt. 7 dagar saknades, och för det fick jag 4 veckors rest. Min eventuella plan var att jag skulle kunna göra en del av de där fyra veckorna under nästa praktiperiod som kommer under nästa kurs. Dels så lär jag inte kunna "jobba" heltid, dels så har jag fått för mig att man inte får börja en ny VFU om man har rest från en föregående.

Nå, jag hade liksom tänkt traska upp till studievägledarna och VFU-enheten med min plan och fråga om den var genomförbar, och tyckte själv att det var en så himla bra lösning - då kunde jag göra det mesta av den resten under den här VFU-perioden som kommer, och resten, några strödagar, borde jag kunna göra när jag är mammaledig sedan. Bra plan, va? Ja, förutom att det ju inte kommer gå. Jag jobbade i tisdags, 5 timmar. Det var jätteroligt och det kändes hur fint som helst, tills det var kväll. DÅ gjorde det ont. Nu, två dagar senare, har jag FORTFARANDE ont. Så pass ont att jag tar alvedon för att sitta och plugga och laga mat. Av fem timmar?? Hur tänkte jag då att jag skulle kunna jobba närmare fyra timmar om dagen varje dag?

Vad ska jag då göra de där 5-6 veckorna när alla andra är på VFU i förskoleklass? Tror den börjar redan den 15:e oktober så det känns ju inte aktuellt att ta ut mamma-dagar redan då, faktiskt. I så fall försvinner ju flera veckor med mamma-dagar helt i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar