måndag 24 september 2012

Besök hos barnmorskan

Hemläxa: blodpudding, förlossningsbrev och packa BB-väska... Himmel.


Från att ha superbra järnvärde så har det gått ner. Egentligen inte till något värde som är dåligt, men eftersom det har gått ner så mycket på bara tre veckor tyckte BM att jag skulle försöka äta lite blodpudding för att motverka att det går ner mer. Så, det blir dagens middag - så behöver jag inte planera och fundera på det, så skönt då. ;-)

Dessutom fick jag både med blodgrupperingspapper (jag var rhe-positiv, vilket kändes väldigt skönt, är man rhe-negativ kan man tydligen "krocka" med bebisens blodvärde och då kan bebis bli lite sjuk), lista på vad man behöver ha med till förlossningen och en mall för vad som man förslagsvis kan skriva i sitt förlossningsbrev. Det känns rätt läskigt att man fick det redan nu, men jag förstår ju varför - även om det är mycket, mycket ovanligt så ÄR det ju helt möjligt att jag föder innan jag ska till nästa besök om ungefär två veckor.

Dessutom är jag inte på gränsen till, nästan, väldigt nära men inte riktigt EXTREMT STOR längre. Nu var jag faktiskt mer på mitten av den där kurvan! Istället var jag fet, haha. Jag har gått upp ganska fort nu på slutet, nu hade jag gått upp 8 kg sedan inskrivningen. Kanske bäst att börja tänka på kosten litegrann? Jag behöver i alla fall förmodligen inte oroa mig för hård mage, vi köpte en sådan korg med plommon på ICA och det är så jävla gott så jag kan bara inte låta bli dem, jag har säkert redan ätit upp hälften. *skäms*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar