torsdag 27 september 2012

Mä, de håller ju inte vad de lovar ju.

Barnmorskan: På förlossningen vill vi göra allt för att du som föder ska ha det bra, känna dig lugn och stark. Jag: Så bra. Jag vill ha med min hund Krux, går det bra?
Barnmorskan: ...

Igår var jag på infoträff på förlossningen. Egentligen kom det inte så mycket NY info direkt, men det var en väldigt bra föreläsning ändå! Jag passade på att fråga om man fick ha med dator och hur det var med internet och så, så att jag slipper ladda ner och bränna en massa skivor om jag vill lyssna på musik, då kan jag ha spotify bara, praktiskt. Bara vi har med eget internet (får la köpa en sådan 1-dygns mobilt internet eller så) så gick det tydligen bra, och så fick man inte ha sådan utrustning närmare än 1,5 meter från all teknisk utrustning. Jag vet inte om Pierre reflekterade över det och insåg att jag med andra ord INTE kan ha hörlurar om jag ska lyssna på korn? Han är ju rolig han - jag har informerat honom om att jag kommer vara arg, säkert slåss, jag kommer kanske att bajsa och kräkas och blodet kommer forsa, och det är tydligen helt ok för honom fast han är rätt känslig med sånt egentligen. Men när det kom till frågan om vilken MUSIK jag skulle få lyssna på när jag ligger där i mina enorma plågor, då var det minsann inte ok längre. Hahaha!! :-D

Dessutom var jag lite korkad när jag satt där på den där föreläsningen. Pappa ringde, säkert för att fråga när han kunde komma och hämta Kotte. Jag tryckte bort honom och skrev sedan ett sms: Vi är på förlossningen. Fnissade lite, och tänkte att jag skulle skicka det så bara, men så blev jag lite snäll och lade till "på info, bara. ;-)". Jag tänkte inte alls på att det kan man ju tolka lite olika... Antingen som jag tänkte, att vi bara var där för att få info. ELLER som pappa tog det: "Vi är på förlossningen, bara så du vet." Ojdå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar