lördag 20 oktober 2012

Grattis Krux på 5-årsdagen!

För 5 år sedan föddes du i Stöcksjö. För lite mindre än 5 år sedan valde du mig - genom att bajsa på mig. Knasboll, knäpp, galen, tokig, Idiot, Valp, pucko, bäng och jobbig, men även fantastisk, underbar, gulligast i världen, snäll, fin och bäst. Aldrig har jag ångrat dig, inte ens den gången när jag fick ta båten ut i sjön och hämta igen dig för att du tänkte ta en liten (hmm) simtur. Även om det var NÄRA den gången, kan jag erkänna.


Du är min allra, allra bästa kompis, och jag älskar dig.
I morse var Krux lite ledsen utanför grinden. Han tycker nog att han är lite väl mycket ensam nu när jag nästan aldrig sover i gästsängen - jag får ont av att ligga där. När jag klev upp blev han jättejätteglad, och nu har han varit lycklig och nöjd med att ligga och sova i soffan bredvid mig, så det var så uppenbart bara sällskap som han ville ha. Mitt göllefjun! Nyss klev husse upp, det struntade han fullständigt i - han var nöjd med att ligga kvar nära sin mamma.

Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar