fredag 5 oktober 2012

Dagens fyra bästa/sämsta

Dagens bästa:
1. Jag har fått VFU-plats! Fyra km bort bara, vilket innebär att jag har så ENORMT mycket större möjligheter till att få i alla fall delar av min praktik avklarad. Även om jag inte har bil så är liksom 4 km något som kanske till och med jag klarar av att ta mig på något vis. På samma vis ger det så oändligt mycket bättre möjligheter till att kunna klara av lite rester från den här praktikperioden under mamma-ledigheten.

2. Idag kände jag tydlig hicka för första gången. Jag har faktiskt inte lyckats känna någon hicka förut, men den här gången var det liksom ingen tvekan om att det var just hicka och inget annat.

3. Jag har klarat av muntliga tentan till kursen idag! Det gick rätt bra, jag fick dessutom en fråga som jag gillade att besvara liksom, så det var inte särskilt svårt.

4. Jag fick svar på den tentan som jag skickade in i lördags - den är rättad och godkänd. Det innebär att jag nu har chansen att få CSN retroaktivt från kursstart, så fort poängen kommer in i Ladok och jag har fått ett intyg från läraren och CSN har godkänt allt.


Dagens sämsta:

1. Att jag inte kunde ringa till barnmorskan och fråga om nästa veckas tid går att ändra idag HELLER. Jag har gett upp att försöka ringa tillsammans med Pierre så att vi är säkra på att få en tid där han kan vara med, så jag skulle låna hans telefon för att ringa själv idag... Jo, fast då var den ju avstängd och jag kan inte hans PIN-kod så då kunde jag ju ÄNDÅ inte ringa. Så jävla pinsamt! Det kommer att bli så himla pinsamt att ringa på måndag, det är inte direkt i god tid.

2. Cykelturen hem. Fy fan, rent ut sagt. Dels regnade det, och jovisst, det är ju inte KUL att vara ute i regn normalt sett heller, men det gjorde att jag blev så kall att jag fick utslag över halva mig. Jag kunde bara inte sluta titta på mina händer när jag kom hem, jag var helt fascinerad över hur groteska de såg ut - uppsvällda så det var inte sant, knallröda på vissa ställen och kritvita på andra. Och regnet var inte det värsta, fy FAN så ont det gjorde efter ett tag - inte bara i rygg och höft utan även i revbenen, särskilt det nedersta revbenet på höger sida, jag trodde faktiskt jag fick en spricka i det där ett tag och jag är fortfarande inte alls säker på att det är helt, det kan mycket väl vara trasigt för det gör ONT.

3. Att jag har varit lat och dum och inte städat ordentligt de 3-4 senaste dagarna, vilket innebär att jag faktiskt måste ta tag i det idag, och nu har jag ju rätt ont. Det ser förjävligt ut här igen...

4. Att jag inte bara har varit lat med städning, utan med hundar. De MÅSTE få en i alla fall någorlunda normal promenad och Krux MÅSTE få träna lite, det är synd om dem. Igen: jag har ingen bra dag idag efter cyklingen, dålig timing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar