torsdag 2 februari 2012

Men gud så trist.

Jag vill ut med hundarna, men jag tycker faktiskt att det är för kallt för dem nu. Ok om det liksom hade blivit kallt lite eftersom, men nu har det varit hur milt och skönt som helst länge och helt plötsligt blev det närmare 20 minusgrader. Och det blir inte mildare förrän nästa vecka! På måndag skulle det vara 12 minus, jag hoppas att det är en sann prognos...

Två arbetsdagar denna vecka, och jag är helt dagavill. Jag jobbar ju 25% nu, jättekul men det märks ju att det blir lite mer att göra! Det är såklart svårare att hinna med skolan när man måste plugga efter jobbet, istället för att ha hela dagen på sig.

Om någon kom och lät övertygande och berättade att det var måndag idag, så skulle jag köpa det. Kanske för att helgen var så konstig också, så innehållslös liksom. Men nu var det ju torsdag idag (väl??) och det innebär att vi i alla fall får göra NÅT snart, imorgon är det agilityträning och lydnadsträning. Jag ska göra en enkel kombination med lite kontaktfältshinder och ett slalom, och så hoppas jag att det blir lite fart i lilla P, jag tyckte att hon var så seg förra gången och då var det ju dessutom inga kombinationer med fart, mer trassel.

Krux blir nog glad att få göra nåt också, igår gick jag en kortare promenad och tog med mig en portion torrfoder som de fick dela på, jag slängde lite hej vilt åt dem när de tittade på mig. Krux tyckte det var så satans kul så han hann ju inte kissa, han bara studsade bredvid mig och tiggde foder. *s* Han får ju dra då och då, och bära klövjeväskan och göra nåt litet här hemma, men det märks verkligen att han är orolig och rastlös.

Idag ska jag bara göra klart rutorna, läsa klart en bok och faktiskt ta det lite lugnt. Jag var på massage igår (eller om det var i förrgår, jag har ju ingen koll som sagt) och det är SÅ mycket bättre i axeln!! Jo, när jag tänker efter måste det ha varit i förrgår, igår jobbade jag ju till sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar