söndag 12 februari 2012

Lydnadsvinst och årsmöte :-)

Igår kom lydnadsgruppen (eller delar av den i alla fall) hit och hade litet galej. Trevligt trevligt, pizza och lite löst lydnadsgruppsprat men mest runt om annat. Jag vill att alla i den nuvarande gruppen ska lära KÄNNA varandra, jag tycker att det känns som att vi inte riktigt har haft koll på varandra de senaste åren liksom, jag vill ha superfin sammanhållning och det tror jag vi kommer att få också - en bunt härliga människor liksom, kan det bli annat än bra? Jag är döpeppad, hoppas det håller hela året. Hoppas också att inte alla tävlingar är så här trassliga på alla sätt och vis, jag får trösta mig med att den där tävlingen i April lär bli väldigt lätt och rolig att arrangera i alla fall. :-)

DESSUTOM så vann jag. Vi spelade plump, det har jag aldrig gjort, och jag vann STORT. Undrar om man är lite tävlingsmänniska om man får värsta adrenalinruschen med svettiga händer och hjärtat slår jättehårt av ett kortspel?? Vinstvittring, lite vin och jag blev helt galen, haha!

Tyvärr missade jag några grejer igår. 1: mina pannacotta som stod i kylen och skämdes över att ingen åt upp dem. eller jo, Helene fick en, hon var sist kvar och då kom jag på dem... 2: ingen fick kaffe. Eller ens erbjudande om kaffe. Ja, eller te för den delen. och 3: min röst. Den missade jag i morse också, eller egentligen kanske "mistade" skulle vara mer korrekt. Idag kan jag nästan inte prata, oerhört opraktiskt och jobbigt. Det var årsmöte och jag kunde inte vara social och prata med folk, och ändå pratade jag såklart, och nu gör det jätteont.

Men det var värt att gå på årsmöte ändå, dels fick jag chansen att tacka Carin, och så fick jag gå skytteltrafik fram och hämta grejer (och då kunde man tro att jag liksom har vunnit nåt, men egentligen har jag bara hämtat grejer åt Eva som inte var på plats och fått rosor för att jag har blivit domare och tävlingsledare, som att jag inte redan var det, och tävlingsinstruktör) och dels var tårtan till fikat att DÖ för. Kolla bara!!!
Häromdagen föddes idén om att vara med på vindelälvsdraget... Ja, alltså, det vore lite skoj, och tydligen finns det någon slags släde som jag kan låna så att jag inte behöver stå på ett par skidor. Men så kom jag igår på att Kyuss inte kan starta, så jag måste kolla lite vidare. Det VORE ju lite skoj, faktiskt! Mest för att göra nåt med Kyuss igen, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar