lördag 4 februari 2012

Inomhusträning, fy attans så värdefullt!!

Det är INTE roligt att försöka träna ute när det är så kallt som det är nu. Jag gjorde ett litet försök tidigare idag och gick ut med ett par fåglar, men det blev bara typ 15 minuter, sedan frös jag och gick in. Då var jag ändå igång, stod inte stilla - då hade jag väl inte ens klarat 15 minuter...

Då är man så himla glad över lokalen. Hundarna får i alla fall träna ordentligt EN gång i veckan, och även om det är skitlöjligt lite så är det ändå något. Det gäller liksom att passa på, insåg jag när jag inte kunde träna förra helgen!! Stackars djur, de har inget roligt liv nu, inte får de ut och dra något heller. Skönt att det bara är såhär ett par månader om året max.

Fast Kyuss tyckte tydligen att det var pest att vara kvar hemma med husse, dumma hund. Nu ligger han här på rygg i soffan och sjåpar sig och påstår att jag borde pussa lite på honom, så vore livet fullkomligt.




Först är matte inte riktigt hemma i banan och vet inte riktigt vart hon ska, så timingen är lite dålig - och hunden lyssnar inte alls, hunden vill bara till bollen.




Sedan är matte ganska med, men hunden vill fortfarande bara till bollen, och det KAN ju ha något att göra med att hon faktiskt fick tjuva till den förra gången...




Men trägen vinner, och till slut gick det där bytet att göra ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar