fredag 17 februari 2012

Luleå!

I helgen ska jag tävla agility med lilla P, önska oss lycka till! Jag hoppas att hon har peppat till sig lite från förr-förra gången vi tränade, då var hon jätteseg. Tror och hoppas att det var för att hon precis hade kommit hem från löp-kollo, för förra gången vi tränade var hon mycket mer peppad. Just nu ligger vi i en hotellsäng, vi har delat på en godispåse och myser. Tänk att jag får bo på hotell, det känns bara hur lyxigt som helst! :-D Liksom, för en vecka sedan visste jag inte om jag skulle få bo i bilen, och så får jag bo på hotell? Tack, Carin, det hade varit så obekvämt i bilen. *s*

Som tack för hjälpen lär jag hålla henne vaken med min hosta hela natten. Fast kanske inte, jag tycker den känns mycket bättre, häromnatten väckte jag tvåbenta P med att hosta honom rakt i ansiktet i sömnen. Fräscht!

Jag betar liksom av det mesta utom plugget, vilket känns sådär. Funktionärer till tävlingen är äntligen klart, planering till tävlingsledarutbildningen är klart, mail är skickade och svarade på...

Jag har lagt ner en del tid på att se om det skulle gå att vara med på Vindelälsdraget med mina hundar, men det verkar gå åt skogen. Jag får dispens för att tävla det mesta, inkl. rejält krävande grenar som rapport, men jag får inte delta på en inofficiell dragtävling. Detta trots att hans sjukdom inte medför några restriktioner på att jag får motionera honom fysiskt, och att hans medicin inte gör att han får några fördelar tävlingsmässigt - snarare tvärtom. Det känns skit, faktiskt, det hade varit så roligt att få göra något med Kyuss igen!! :-( Jag kan inte åka med bara Krux heller, då kommer det bli så himla tungt för honom, han kommer inte orka hålla något någorlunda acceptabel tempo. Och jag funderade på att köra med Error, men det är lite väl mycket jobb på väl kort tid, han är ju inte ens inkörd och jag vete tusan om jag kan styra honom om det är någon som ska köra om heller.

Krux roar sig med att jaga fotbollar, han får ju inte göra nåt annat skoj. GISSA om han såg förtvivlad ut när jag packade träningsgodis och bollar och gick ut genom dörren, och ropade på fel namn? Han heter ju inte Polly?? Åh, de ögonen när jag började stänga dörren... Sorg. Sorg ända in i hjärterötterna. Fast ryktet säger att han är hur glad som helst nu och har fått äta chips i soffan, så han har nog kommit över sorgen låter det som. *s*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar