torsdag 14 juli 2011

Nu är det fan semester.

Jag vet inte vilken dag det är. :-D

Jag var helt säker på att det var helgen som spenderades uppe i Pierres stuga, men det stämde ju inte alls. Vi var ju på klubben i helgen. Det måste ha varit måndag och tisdag vi var i stugan. Jag tror att vi kom hem i förrgår, vilket borde innebära att det är torsdag idag? Då är det alltså imorgon som vi packar och åker upp igen.

Vi ska ta med stängselnät och stolpar för att sätta upp en liten hage till hundarna. Krux roade sig nämligen med att skrämma slag på hans gamla matte - han drog. Första gången hann han iväg medan jag råkade blinka. Jag började vissla, till slut kom grannen på andra sidan vägen ropandes "här är han!". Oerhört pinsamt. Då hade han dragit ner till den lilla stranden vi var på (vilket minne den hunden har!) och simmat ute i sjön när hon hade fått syn på honom.

När vi stod och pratade med grannen ser jag precis en svans försvinna i gräset, så är han *poff* borta igen. Jag sprang ner till sjön, fly förbannad och tänkte ta honom och läsa lusen av honom. Snopen blev jag när jag inte hittade honom. Efter ett bra tag, ganska mycket panik och letande så ser vi honom igen - på andra sidan sjön! Där simmade han, ett stenkast från den andra stranden. Det är nog 400 meter över till andra sidan. Denna hund gör mig gråhårig, och eftersom jag uppenbarligen inte längre kan lita på att jag har inkallning på honom blir det högt stängsel efter detta. Jag är heller inte van vid att han är rent olydig, det brukar snarare vara jag som inte hinner med, så jag blev helt enkelt ställd. Visste inte alls vad jag skulle göra.

Igår var jag och klippte svenska mästar-pudeln Aston, medan jag klippte kämpade Pirre med solar plexius som äntligen hade kommit. SÅ FIN min bil är nu!!! Nu fattas bara att fixa takbox och skyddsplast till skuffen så att hundarna inte klöser sönder lacken så hemskt - nån som vet var man kan få tag på sån? Biltema visste då inte vad det var för något... Efter klippningen fick vi jättegoda scones i Kicki och Thomas nya kök, fick beundra guldmedaljen, gick en promenad och tittade på hus (Krux tittade mest på pölen, dvs Stöcksjön). Ev kan det kanske inom en någorlunda framtid finnas ett litet gårdshus att hyra där, hoppas hoppas!!!

Och! Herregud, jag höll på att glömma det viktigaste av allt: jag har ätit den första tomaten från mina tomatplantor!!! Sjukt gott var det, och jag kände alla VP bara forsa in. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar