onsdag 6 juli 2011

Biiiiiiiiiiiiiiil! Jag har en Biiiiiiiiiiiiiiiiil!!!

Forden är död, länge leve forden! Nu står det en ny Ford Mondeo på gården i stugan, igår inköpt i Bjästa. Det gamla aset står kvar på gården i Ansmark, det sista den gjorde i sitt bil-liv var att få punka.

Häromdagen var jag lite ledsen, för jag gillar min gamla bil. Den är skön att köra förutom att den låter värre än om man sitter på taket på en långtradare, men den startar ALLTID. Och jag klappade lite på instrumentpanelen och pratade lite ledset. När jag kom fram skulle jag låsa, och då kom jag ihåg att den faktiskt inte ALLS är så himla bra - den gick inte att låsa, igen.

Pirre har beställt (och petalat) solar plexius till den, och jag ska fixa i ordning gamla takboxen. Den har AC, och med solskyddet kommer vi och hundarna åka och sitta bekvämt även soliga varma dagar. Med takboxen kan jag få lite ordning I bilen, där ska jag ha alla mina träningsgrejer och kompostgaller nämligen!

Nu gäller det bara att alla beräkningar stämmer, så att min bur går in i det här kombiutrymmet också. Håll tummarna allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar