måndag 12 mars 2012

Mer drag

Efter sista åkturen när det var så tungt var Krux trött. Jättetrött! Och JätteLänge. :-O Jag började faktiskt tro att han var sjuk på nåt vis, när han fortfarande var trött dagen EFTER också. Ingen pestråtta alls! Det hela kändes mycket märkligt - till på kvällen, när han bet mig när jag skulle mysa med honom. Ja inte bet HÖGG, utan bet-busade. Back to normal again! :-)

De fick ändå vila en extra dag och idag var vi ute igen. Nu var det hårdare, jag vågade inte alls hjälpa till i samma utsträckning och det har blåst så mycket så det var vansinnigt mycket kottar och kvistar i lite olika storlekar i spåret, läskigt! Hundarna pinnade på bra, och jag var nära att åka ett tredje varv... Men mina fötter stoppade mig. Det går bara inte, det gör för ont.

Jag har ju försökt hitta begade skidor och pjäxor på blocket, men de som finns i strl 35 är ju typ nån 10-åring som har växt ur, så skidorna är 75 cm långa eller så. Min systerdotter har växt ur hennes så jag skulle kunna ärva hennes, men de var för stora. ALLTSÅ, hon är typ 8 år!! Syrrans utrustning fick jag gärna låna, men pjäxorna är flera nummer för stora och det går inte att köpa nya pjäxor som passar till de skidornas bindning. Jag fick till slut ge upp och köpa nytt. DYRT trots att jag ju köpte det billigaste jag hittade, nu måste jag spara pengar som en smålänning om jag ska klara mig över sommaren också. :-O

MEN! Nya skidor! Pjäxor som passar! Jag längtar verkligen till imorgon när jag får prova, HOPPAS att det hjälper mot krampen i fötterna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar