lördag 31 juli 2010

När man jobbar hårt med att inte göra nåt alls

Jo, jag är ju arbetslös. Och har inte mycket annat heller för mig. Två kurser igång, nån privatist och tränar minimalt med de egna hundarna just nu. Däremot försöker jag att för en gångs skull ha ett socialt liv, och inte springa från den ena dejten/måstet/ärendet till den andra, utan faktiskt ha möjlighet att ta det LUGNT hos nån. För jag har knappt några tider att passa!!
Det är ju hårt jobb, ju! Jag hinner inte riktigt med kontorssysslorna, för att inte tala om att jag inte riktigt hinner med det här med att söka jobb. Och SOM jag trodde - jag hinner knappt med att blogga! Läser man här, så ser det ju ut som att jag har skittråkigt, världens tristaste liv och det händer inget alls. Jo, det HÄNDER inte mycket, men LITE mer än vad som står här händer det ju.

Idag släpade jag mig ur sängen - planen var att jag skulle ta inlines ut till syster (4,5km enligt eniro) och köra hem bilen, för att åka och göra lite ärenden (läs shopping...) och kolla om nagelfixarstället var öppet, och köpa present till finaste Isac.

Det enda jag hann med var att * inse att det regnade, så istället för att hundarna fick röra på sig lite så fixade jag skjuts ut till syster.
*Hjälpa syster med att avmaska vapplar. Som jag ju verkligen inte hade med på listan med att-göra.
*Hälsa på alla syskonbarn - har två stycken utöver det vanliga i stan den här veckan, och de befann sig hos syster. Fanns visserligen inte heller med på listan, men det gör inget. *s*
*Åka tillbaka in till stan, kolla upp nagelfixeriet. Det var stängt.
*Åka och möta upp killen, och stå och vänta ungefär 20 minuter för länge på hans pizzor. Köra honom till polaren. Fick en liten bit pizza för besväret.
*köra upp på barrnens hus och tänka "men klart jag hittar nåt!" och sedan komma på att "kanske att jag ringer mamman och frågar vad Isac faktiskt vill ha, istället..."
*komma 3 minuter för sent till kalaset. Jäkla pizzeria, deras fel.
*Kalasa på superfika!
*Åka till polaren, hämta upp killen, mata honom med lite tårta (han tackar så mycket, om du läser det här, erica)
*åka hem och sipåfan, laga lite mat

Ska kolla lite bilder på vapplar också, kanske hitta nån bild att lägga ut lite snabbt

ikväll: VIIIIIIIIIIIN! :-D annan polare vann massa pengar på trav idag tydligen, måste ju helt klart firas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar