onsdag 17 augusti 2011

Det drar ihop sig - och det kör ihop sig!

I veckan, och förra veckan, har jag jobbat, helskoj är det!! Jag har suttit på kvällarna och längtat till dagen efter. :-) SÅ fina barn, så fina lokaler, så fina kollegor och jag trivs verkligen som fisken i vattnet.

Nu har jag fått erbjudande att jobba lite mer under september, vilket känns fantastiskt roligt och jag VILL verkligen, men till och med jag fattar ju att det inte funkar med att plugga på heltid, jobba 75%, hålla två, tre kurser och träna egna hundar. Om inte annat så lär det bli lite lätt dålig stämning hemma med en utmattad och grinig och sur flickvän, som inte hinner eller orkar umgås ALLS på hela hösten, typ. Nu verkar det ändå som att det kan lösa sig, för de vill faktiskt strula till det lite och dela upp den här tjänsten så att jag kanske kan jobba knappa 50% istället - hoppas hoppas att jag har bra schema, för jag VILL!

Jag får nog dra ner på kursandet också, kanske blir det bara en eller två kurser och så en till i vinter. Och hundarna kanske får klara sig med mindre träning.

I helgen är det grand finale på instruktörsutbildningen. Jag ska visa upp den där jäkla vittringen som jag har jobbat med sedan i december, och det känns bara kul för jag är så säker på att det kommer att gå bra. De saker som kan strula ska inte ge mer avdrag än att jag klarar gränsen på minst betyg 7. Jag har någon slags uppvärmning inför lördag med 20 bra inlämningar per dag, alltså verkligen försöka banka in att man HÅLLER pinnen STILLA i munnen, även när jag ska ta den. Man sätter sig även RAKT. Och Krux, om du läser det här: du ska få en fantastisk belöning om du är duktig på lördag, jag lovar! :-D

Mer nervös är jag inför lydnadsdomarprovet den 3:e september. Jag väntar fortfarande på att få höra ifrån Nordmalings BK, hoppas att jag får göra min sista bakdömning där den 21:a. Och sedan ska jag alltså försöka plugga in ALLA klasser så att de sitter lika bra som Krux avlämningar av pinnen, typ. Tänk om jag inte klarar det? Vad händer då? Får man åka ner till södra Sverige nånstans och få en ny chans i vinter/vår nån gång? :-S










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar