onsdag 3 november 2010

Bryssel och shopping!!

En snabb, snabb uppdatering om att jag har varit utomlands... Det händer liksom inte varje år om man säger så. För två år var jag visserligen över till Danmark en snabb sväng, och bara det är fantastiskt, men det säger ju lite om hur enormt mycket jag reser. Fick skaffa nytt pass också. *s*

Efter inneveckan i Gävle kom Pierre ner och vi tog bilen till Nyköping och Skavsta flygplats och rejsade över till Belgien en sväng. :-)
Jag, som bara har min gamla skolfranska, vågade knappt prata franska när jag kom ner, men förstod en del av det som andra sade - och mot slutet, typ sista dagen, så vågade jag faktiskt prata lite jag med.
Jag har inte gått igenom bilder än, det kommer, men jisses säger jag bara!!! Vilken stad!! Så enormt mycket fantastiska byggnader... Vi bodde i en lägenhet som var större än den jag har här i Umeå och klart fräschare var den också, och så med den där fantastiska utsikten... Vi bodde typ 70 meter från Grande Place, mer centralt än sådär kan det nog knappt bli.
Vi strosade, shoppade, åt och drack gott... Ja, helt enkelt turistade och semestrade. Lilla pissenissen (Manneken Pis) såg vi såklart, sisådär 10 ggr faktiskt eftersom han stod bara en liten bit från vår lägenhet.
Tyvärr blev jag förkyld igen, så sista eftermiddagen och kvällen låg jag med feber och ynkade mig.
På vägen hem från flygplatsen hann vi med Ikea också, två stycken faktiskt... Och väl hemma i Umeå så åkte vi och köpte hundmat och hittar världens Graninge-rea, så nu är jag fattig men rik på pryttlar och kängor. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar